Oprechte aandacht

Als jongeren bij ons zijn, bieden we hen structuur en regelmaat in dagelijkse activiteiten. We begeleiden hen op leefgebieden als financiën, schulden, arbeid, school, lichamelijke en geestelijke gezondheid. Dit doen wij met oprechte aandacht voor jongeren, we luisteren en gaan in gesprek met elkaar. Ondertussen gaan onze medewerkers intensief met de jongeren aan de slag. Indien mogelijk doen we dit in samenspraak met hun eigen netwerk en sowieso verbinden we met partijen die hen verder kunnen helpen. Als een jongere klaar is om een volgende stap te zetten, gaan we samen met de jongere op zoek naar het vinden van een geschikte woning.

JIT Wonen biedt woonbegeleiding aan jongeren en jonge statushouders

Woonbegeleiding jongeren

JIT wonen biedt woonvoorzieningen waar jongeren tijdelijk kunnen wonen, als het zelf even niet meer lukt. Er is altijd begeleiding in het pand bij wie jongeren terechtkunnen met vragen of als er hulp nodig is. De ondersteuning is gericht op jongeren tussen 18 t/m 26 jaar. In de woonvoorzieningen kunnen 76 jongeren terecht voor een stabiele plek.

De woonvoorzieningen biedt continue huisvesting aan 76 jongeren, verdeeld over de locaties Foyer (38 kamers), Next (12 gedeelde kamers) en Base (12 zelfstandige woningen).

Woonbegeleiding jonge statushouders: Co-living

Statushouders zijn op zoek naar een rustige en veilige plek om een nieuw leven op te bouwen. In opdracht van de gemeente Den Haag, zorgt JIT Co-living voor de opvang en ontwikkelgerichte begeleiding van jeugdige statushouders in een kwetsbare positie op aangewezen onzelfstandige groepslocaties in Den Haag. Op dit moment zijn er 300 statushouders op 5 verschillende locaties.

Lees meer over de dienstverlening van JIT Co-living